Reviews

Wat anderen zeggen

“Heel knap wat Marcel gedaan heeft binnen een ogenschijnlijk onmogelijke opdracht. Om binnen een zeer traditionele markt en ook nog eens binnen een familiebedrijf de zaak op de schop te nemen getuigt van visie, lef en persoonlijkheid. Marcel heeft gedurfde stappen gezet. Om te kiezen voor hoge kwaliteit, voor beperkt assortiment, voor een aangescherpte doelgroep, voor internationaal en met nieuwe lijnen (w.o. die met Humberto Tan). De resultaten zijn zeer indrukwekkend te noemen. Daarnaast doet Marcel nog veel binnen en buiten het vak voor vakgenoten en toont zich daarmee een waar marketing-ambassadeur.”

Jury Marketeer of the Year 2017


“Toen wij werden benaderd door Marcel Aalders namens Prominent waren wij enigszins sceptisch. We hadden een beeld bij Prominent dat naar ons idee niet volledig paste bij het merk Humberto. Nadat Marcel bleef aandringen op een kennismaking en meer vertelde over de vernieuwende merkstrategie van Prominent en de match op het gebied van relaxt in het leven staan, planden we een gesprek. Deze eerste ontmoeting ligt nog vers in ons geheugen: ons terughoudende gevoel werd in het eerste gesprek direct weggenomen In alle daaruit voortvloeiende gesprekken bleek ons eens te meer dat Marcel zijn woorden waarmaakte. We zijn medio 2015 gestart met de samenwerking en tot aan vandaag aangenaam verrast, met de IJsland-reportage als absoluut hoogtepunt. Marcel en Prominent maken waar wat ze beloven. En dat maken wij wel eens anders mee!”

Rick Moorman en Humberto Tan (2017)


“Het was tijd om de volgende stap te zetten met het merk Swinckels’. De eerste stap hiervoor was het uitdiepen van de positionering op basis van diepe consumenteninzichten. Bier is pure emotie, daarom vonden we het belangrijk om de emotie en gedachten in de wereld van bier helemaal te doorgronden. Altuition en Aalders MM hebben ons geholpen deze inzichten door te vertalen in de organisatie, concreet te maken en traden tevens op als bewaker van de consumentenbelangen. Hierdoor hebben we een gegronde, complete positionering kunnen formuleren voor het merk en kunnen we nu actief aan de slag om de volgende stappen te zetten in een zeer uitdagende markt.”

Maaike Veldhoen en Gijs Swinkels, Global brand managers Swinckels’ at Bavaria (2015)


“Marcel is een hooggewaarde professional die het conceptuele en creatieve denken concreet binnen afgesproken deadlines kan omzetten in praktische acties en resultaten. Bovendien is Marcel als persoon in staat snel te integreren in de bedrijfscultuur en daardoor verdient hij respect en commitment van collega’s op alle niveaus.”

Peter Peters, vm. CEO Beter Horen (2010)


“Ik heb vanuit mijn positie als directeur van in een grote transitie-transformatiefase verkerende onderneming (Monuta Uitvaartgroep) Marcel leren kennen én waarderen als een deskundige en gedreven marketing manager met een grote “hands on-mentaliteit”. Zijn conceptuele visie is ijzersterk en met dat als basis heeft hij de nieuwe positionering van Monuta op een taakgerichte, maar ook plezierige wijze neergezet. Hij heeft daarnaast bijgedragen aan een nieuw klantbedieningsconcept, met als belangrijkste invalshoek een vraaggerichte in plaats van een aanbodgerichte attitude van de Monuta-uitvaartverzorgers.”

Alof Wiechmann, vm. directeur Monuta (2009)

Recente cases