Een unieke positionering voor Trivento

Geplaatst op: augustus 30th, 2012

Vanuit de bestaande bedrijfsnamen ProfIct (systeemontwikkeling), Trivento (beheer en onderhoud) en Caerleon (informatie-architectuur) smeedde het moederbedrijf De Profict Groep begin 2011 drie bedrijven samen tot één full-service bedrijf.

Een positioneringsanalyse onder klanten en medewerkers leverde drie positioneringsscenario’s op die alledrie kansrijk bleken. Na een aantal workshops met het management en enkele consultants/ontwikkelaars maakten we een keuze. We besloten verder te gaan met de merknaam Trivento – de naam van een Argentijns wijngebied waar drie winden samenkomen – en werkten de positionering en proposities in detail uit. Inclusief een nieuw logo, een nieuwe visuele identiteit en een website. Niet de kwaliteit van de systemen die Trivento levert vormde de kern in de positionering, maar juist de wijze waarop het de samenwerking met de klant vormgeeft. Dat maakt de medewerkers van Trivento uniek. Om die reden kozen we de pay-off “Connected people experience”. De nieuwe website is te vinden op www.trivento.nl.

Recente cases